dilluns, 20 de març del 2017

Ortografia i sons I

1. Què tenen en comú les paraules afaitar, avaluar, avaria, rancor i sanefa?

2. Com es diu en valencià asamblea, añorar, estornudar, oruga, maravilla i barniz? Busca ara també l'element comú.

3. Corregeix l'error d'aquestes paraules: ambigüetat, cement, contenedor, eclipse, enfermeria, diabetes.

4. Decideix quina vocal falta en cada paraula: av_rrir-se, cart_lina, esc_pir, j_guet, pl_ma, rèt_l, r_bí, tamb_ret, tít_l, t_rró.

5. Corregeix l'error d'aquestes paraules: bofetada, cautxo, montar, sofocar, soportar, torment. 

6. Les paraules sord, àrab i amarg es pronuncien [sórt], [árap] i [amarc]. Dóna una regla que ajude a saber quan escrivim d-b-g a final de paraula, encara que es pronuncie t-p-c.

7. Recorda les grafies que corresponen a la s sorda i les que corresponen a la s sonora. Tin en compte també les excepcions.

8. Escriu en castellà les paraules: basc, bena, berruga, biga, bolcar, mòbil, rebentar i saba. Digues quin problema ortogràfic s'hi planteja.

9. Decideix quina lletra falta en cada paraula b o v: a_et, a_orrir, a_ortar, ba_a, can_i, casca_ell, co_ard, espa_ilar, es_elt, lla_i, pa_elló, si_ella. Busca al diccionari els mots que no conegues.

10. Per què jerarquia, injecció, jersei, Jerusalem jeroglífic són excepcions en la regla d'escriure el so marcat en la paraula jove?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada