Les
tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), han donat un gran canvi en
molts entorns. Per a concretar, en l’àmbit educatiu hi ha tingut una gran
repercussió, ja que la seua introducció a la societat està millorant la
qualitat d’ensenyança en els centres. La seua incorporació té aspectes positius
i negatius tant per a les alumnes com per a les docents.
Per
començar, trobem alguns avantatges que afecten l’educació en els centres.
Els docents poden trobar continguts actualitzats, d’acord amb els interessos
del grup-aula, podent-se adaptar a cada alumne o grup. A més, facilita la
interacció en classe amb els alumnes, ja que passem de tindre solament la
informació oral, a tindre un reforç dinàmic i actiu. Tanmateix, amb les TIC, és
puc aclarir amb suport visual, conceptes que no queden del tot clar, i a més
els alumnes se senten més motivats per la utilització de recurs atractius i
útils, mostrant major interés i atenció. A més d’allò, las TIC, són una gran
ferramenta que facilita l’adquisició de continguts i recurs tant per a les
docents com per als alumnes. També, afavoreixen la manipulació, l’
experimentació, la cooperació i les relacions socials, perquè faciliten la comunicació
entre els alumnes, i entre la família-centre mitjançant xats, xarxes socials, correus, etc.
Per
altra banda, també té alguns aspectes negatius. Las TIC poden produir altes
addiccions, aïllament social, assetjament, menys creativitat i a més a més pot
generar la disminució de l’esforç, perquè pensem que ho tenim tot fet.
En
definitiva, las TIC és una bona ferramenta en els centres educatius, tenen
avantatges i desavantatges com s’ha comentat, però realitzant un bon ús d’elles, es pot obtenir molts beneficis.
Com docents hem de fomentar un bon ús d’elles, creant una actitud crítica, sent
conscients de la importància que té distingir entre els aspectes bons i dolents
que aporten les tecnologies.
![]() |
TIC en l'educació |
VIst
ResponElimina