dimecres, 30 de maig del 2018

Les Tecnologies de la informació i la comunicación (TIC). Claudia Tarruella Navarro


 Les Tecnologies de la informació i la comunicación (TIC) han canviat la forma de vida i la societat. Hui en dia podem comunicar-nos amb qualsevol persona a qualsevol distància gràcies a aquestes tecnologies, es a dir, han millorat la transmissió d'informació. Les TIC són recursos o programes els quals processen, administren i comparteixen la informació mitjançant suports tecnològics tals com: computadores, televisors, telèfons mòbils, reproductors portàtils d'àudio i video o consoles de joc.

Quant a aquestes tecnologies aplicades a l'educació, sorgeix com a resposta a les necessitats del canvi de la societat de fet està dins del currículum d'educació infantil. Com el currículum és un document obert i flexible ha de respondre a les necessitats del moment i per aquest motiu té en compte les TIC a l’àrea els llenguatges: comunicación i representació ja que uns dels objectius és: valorar i apreciar les produccions pròpies, les dels seus companys i algunes de les diverses obres artístiques del patrimoni conegudes mitjançant TIC o “in situ” i donar-los un significat que els aproximi a la comprensió del món cultural al que pertanyen.
A més a més, el bloc 4 que és: el llenguatge audiovisual i tecnologies de la informació i comunicació.
a) L’aproximació als produccions TIC breus i senzilles.
b) La iniciació en l’ús dels instruments TIC.

D’altra banda, nosaltres com a docents hem de formar-nos per donar resposta a la societat de la información. No obstant això,hi ha un grup de docents que no comparteixen aquesta idea ja que ho veuen com un repte o com alguna cosa innecessària.


Els mestres utilitzen amb més freqüència l'ordinador ja siga per comunicar-se amb les famílies dels alumnes o com a recurs d'ensenyament-aprenentatge amb tres funcions: com a objecte d'aprenentatge, com a mitjà per aprendre o com a suport a l'aprenentatge.

Pel que fa als avantatges de la utilització de les TIC destaco:
·         Encuriosir i l'esperit de recerca
·         S'adquireix gran capacitat per a l'aprenentatge.
·         Permeten l'alfabetització digital de l'alumnat.
·         Possibilitat d'interacció, que passa d'una actitud passiva per part de l'alumnat, a una activitat constant.
·         Augmenten la implicació de l'alumnat en les seues tasques i desenvolupen la seva iniciativa, ja que es veuen obligats constantment a prendre petites decisions, a filtrar informació, a escollir i seleccionar-la.

D’altra banda, els  desavantatges són:
  •     Informació no fiable.
  •     Aprenentatges incomplets. Addicció.
  •     Aïllament.
  • Cansament visual i altres problemes físics.

·         Recursos educatius amb poca potencialitat didàctica.

Finalment, sempre que no utilitzem un recurs de forma massiva és positiu i més si és necessari tenir cert maneig per al futur. Les TIC están  presents en la nostra societat i és un mitjà d'aprenentatge interessant per als xiquets i xiquetes. A més a més, és una forma ràpida d'accedir a tota informació necessària dins de l'aula. Encara que no hem d'oblidar la manipulació d'objectes o materials fora de la pantalla ja que som humans no robots

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada