En primer lloc, podem observar com al llarg de la història, la
societat ha anat patint moltes transformacions referents a les noves
tecnologies. Però, en l'actualitat, molt presentes les noves tecnologies en les
aules, l'objectiu és aconseguir un màxim desenvolupament en el procés
d'ensenyament i aprenentatge de l'alumnat gràcies a les TIC.
És
important i necessari que els mestres/as estiguen d'acord amb els canvis que es
produeixen en l'àmbit educatiu, ja que, en cas contrari, no s'aconseguirà una
educació de qualitat. Per açò, des d'Educació Infantil és necessari incloure
coneixements tecnològics per a aconseguir una pràctica educativa més eficaç, és
a dir, els docents haurien d'utilitzar les noves tecnologies per a aconseguir
un bon ensenyament.
Però,
d'altra banda, les noves tecnologies no deuen eliminar a les tècniques
anteriors perquè seria tot el contrari a l'objectiu de les noves tecnologies
que és la millora, el canvi i la superació qualitativa i quantitatives de les
anteriors. Per tant, els docents han de ser conscients del gran avanç i
possibilitat educativa que poden donar les noves tecnologies i per a açò,
utilitzar-les d'una manera correcta en la pràctica diària.
Com
hem nomenat, en l'actualitat, les noves tecnologies suposen un camí alternatiu
a la intervenció tradicional. Però, hi ha els qui defensen una educació més
tradicional, basada en la transmissió oral i escrita, i és important renovar-se
i estar d'acord amb la societat. Per açò, és molt important la formació
del professorat, ja que hi ha molts docents que no reuneixen la formació
necessària per al maneig dels recursos, i aposten directament per mantenir el
procés d'ensenyament i aprenentatge tradicional. Encara que coste i dia a dia,
les noves tecnologies modifiquen, els docents haurien de tenir gran dedicació
per a millorar, sobretot, de d'Educació Infantil, l'ensenyament i activitats a
través de les noves tecnologies.
En
Educació Infantil trobem un gran punt positiu sobre l'ús de les tecnologies, ja
que aposten per elles i existeix un gran suport. Però, per contra, moltes
vegades, els docents pensen que, gràcies als recursos tecnològics en l'aula, es
va a desenvolupar una millor i admirable transmissió de coneixements, i no és
així. És imprescindible saber quan utilitzar les tecnologies, presentar una
bona formació, canviar la figura i no ser solament un transmissor de
coneixements, sinó adquirir una figura de mediador, dissenyador i fer més
fàcils els aprenentatges.
Hi ha molts aspectes positius en l'ús de les
tecnologies en l'aula. D'una banda, augmenten l'interès i motivació de tots els
alumnes, ja que aprenen d'una manera diferent i divertida. A més, és molt
important per als xiquets i xiquetes amb necessitats educatives especials.
Però, també hi ha aspectes negatius, tant en els mestres/as com hem nomenat anteriorment, com en els xiquets i xiquetes. L'alumnat pot distraure's en classe, en el cas de no utilitzar correctament les tecnologies, i per açò, el professorat i les famílies han de convertir-se en uns bons mediadors.
Però, també hi ha aspectes negatius, tant en els mestres/as com hem nomenat anteriorment, com en els xiquets i xiquetes. L'alumnat pot distraure's en classe, en el cas de no utilitzar correctament les tecnologies, i per açò, el professorat i les famílies han de convertir-se en uns bons mediadors.
Per a finalitzar,
afegir que, si es treballen els continguts curriculars a través de les TIC,
l'alumnat despertarà la seua curiositat, motivació, interès, atenció i, a més,
desenvoluparà un aprenentatge per descobriment. I com és una forma diferent a
la tradicional, la majoria de l'alumnat tindrà més implicació.
Vist
ResponElimina