dimecres, 16 de maig del 2018

Noves tecnologies


La tecnologia és una ferramenta imprescindible hui en dia. És un recurs que ens dóna la possibilitat de consultar qualsevol dubte, de manera ràpida i eficaç, encara que hem d’informar-nos sobre quines pàgines són fiables i quines no.

En l’àmbit educatiu, la tecnologia no es queda enrere. És molt el professorat que ha decidit fer ús d’aquest recurs, diàriament, en les seus classes. La pregunta que ha generat aquesta nova moda és si realment és beneficiós per els alumnes.

És clar que utilitzar els recursos TIC a l’escola i involucrar els nens i les nenes en aquet món serà útil per a ells/elles en un futur, ja que la influència de la tecnologia avança a passos agegantats. Però, és necessari que un alumne o alumna domini un ordinador amb tan sols quatre anys, o és adequat utilitzar la pissarra digital, per exemple, per a contar un conte?

Les opinions són molt diverses. Hi ha molta gent que pensa que com més prompte un alumne o alumna es familiaritze amb les noves tecnologies millor, perquè més avantatges tindrà en els cursos següents. Però, també hi ha moltes altres persones que pensen que en el període que engloba l’etapa d’educació infantil no és necessari ensenyar els xiquets i xiquetes les habilitats que comporta l’ús de les tecnologies, ja que en aquestes edats el que han de fer és manipular i descobrir coses per ells mateixos.

En la meua opinió, considere que és totalment normal que el professorat utilitze els diversos recursos TIC que hi ha en les escoles i en les aules. És més, crec que seria una errada no fer-ho, perquè en la societat en què vivim és necessari. Ara bé, potser, en alguns casos, hi ha professors que s’han acomodat en aquest àmbit i que pensen que la tecnologia pot suplir el paper que un mestre o una mestra té en l’aula... I açò sÍ que és un problema greu. Pense que tot mestre ha de saber que l’ús de la tecnologia és una alternativa adequada, sempre que complemente la resta de la feina.

1 comentari: