dimarts, 22 de maig del 2018

CRÒNICA


CRÓNICA DE LA VISITA DELS XIQUETS DE MÒNOVER


Els xiquets i xiquetes d’infantil d’un col·legi de Monòver, van vindre el passat 24 d’Abril a la nostra Facultat d’Educació. Venien per a fer per una estona de uns bons científics amb nosaltres, investigant en 3 experiments propis de la ciència. Tots nosaltres serem el grup del cavalls, així ho deien els nostres cartells i les orelles de cavall.
Primer, dos de les integrants del grup, Laura i Lorena, van recollir als xiquets i xiquetes i els van dur a la classe. Van ser tres xiquetes i un xiquet de entre 3 i 5 anys. Allí els vam posar una bossa de fem com a samarreta per a que no es tacaren la roba i es semblaren més a uns científics de veritat. Els vam assentar en les cadires enfront de la taula d’experiments.

Primer experiment: Ninot amb cap de gespa.

En primer lloc, Gema va explicar en què consistiria el primer experiment. Mentre ho explicava, els preguntàvem per a saber què idees tenien del que podria passar amb aquest ninot i els ajudàvem a fer-ho. Però, com que aquest experiment no és immediat, ja que han de passar dies per a que li cresca el pèl, se’l portaran a casa per a veure millor tot el procés del que passarà.



Segon experiment: Flors de colors.

Aquest experiment, el segon, el va explicar la nostra companya Lorena, i el nostre objectiu era que se n’anaren a casa sabent com s’alimenten les plantes i que ho sapigueren explicar. Del que tracta aquest experiment és de tintar una flor sense pintar-la per damunt. Mentre ho explicava, els preguntàvem coses de les plantes, per a saber que sabien d’eixe tema. Els vam explicar  la manera que tenen les flors i les plantes de menjar, i els vam fer un exemple amb una palleta de beure, com fan les plantes, agafar tota l’aigua de la terra amb la tija i així es s’adonaren de que segons el color de l’aigua la flor canvia de color.

Tercer experiment: Pot de la calma.

Per acabar, Laura, va explicar l’experiment del pot de la calma. Amb açò, volíem que els xiquets i xiquetes feren el seu propi  pot de la calma amb la purpurina que volgueren per fer brillar el seu pot. Alguns si que sabien del que es tractava, i volíem que saberen en quins moments s’ha d’utilitzar i perquè relaxa aquest pot tan màgic.
Finalment, per a repassar tot el que havíem après, vaig fer algunes preguntes de tots els experiments per a saber si havien entès tot i après, i que foren capaços d’explicar el que havia passat en cadascun dels experiments.
Per acomiadar-nos d’ells, els vam regalar un diploma per a cada un amb els seus noms com a bons científics que van ser i els vam guardar tots els seus experiments en la bossa per a que se’ls portaren tots a casa. Això els va motivar molt, perquè així els podrien ensenyar a la família a casa tots els experiments.



A tall de conclusió, és important dir que és una experiència nova ja que mai ho havien fet a la universitat. Va ser molt gratificant per a nosaltres com a futurs docents, vam poder treballar la fluïdesa d’aquesta llengua i nou vocabulari. Vam estar molt agraïdes de com van treballar els xiquets i les xiquetes i del que vam aconseguir que aprengueren, i se’n van anar molt contents amb els seus tres experiments que havien fet en la universitat.





Grup: Les monstres de colors.

1 comentari: