CRÓNICA DE LA VISITA DELS XIQUETS DE MÒNOVER
Els xiquets i xiquetes d’infantil
d’un col·legi de Monòver, van vindre el passat 24 d’Abril a la nostra Facultat
d’Educació. Venien per a fer per una estona de uns bons científics amb
nosaltres, investigant en 3 experiments propis de la ciència. Tots nosaltres
serem el grup del cavalls, així ho deien els nostres cartells i les orelles de
cavall.
Primer, dos de les
integrants del grup, Laura i Lorena, van recollir als xiquets i xiquetes i els
van dur a la classe. Van ser tres xiquetes i un xiquet de entre 3 i 5 anys.
Allí els vam posar una bossa de fem com a samarreta per a que no es tacaren la
roba i es semblaren més a uns científics de veritat. Els vam assentar en les
cadires enfront de la taula d’experiments.
Primer experiment: Ninot amb cap de gespa.
En primer lloc, Gema va
explicar en què consistiria el primer experiment. Mentre ho explicava, els
preguntàvem per a saber què idees tenien del que podria passar amb aquest ninot
i els ajudàvem a fer-ho. Però, com que aquest experiment no és immediat, ja que
han de passar dies per a que li cresca el pèl, se’l portaran a casa per a veure
millor tot el procés del que passarà.
Segon experiment: Flors de colors.
Aquest experiment, el
segon, el va explicar la nostra companya Lorena, i el nostre objectiu era que
se n’anaren a casa sabent com s’alimenten les plantes i que ho sapigueren
explicar. Del que tracta aquest experiment és de tintar una flor sense
pintar-la per damunt. Mentre ho explicava, els preguntàvem coses de les
plantes, per a saber que sabien d’eixe tema. Els vam explicar la manera que tenen les flors i les plantes
de menjar, i els vam fer un exemple amb una palleta de beure, com fan les
plantes, agafar tota l’aigua de la terra amb la tija i així es s’adonaren de
que segons el color de l’aigua la flor canvia de color.
Tercer experiment: Pot de la calma.
Per acabar, Laura, va
explicar l’experiment del pot de la calma. Amb açò, volíem que els xiquets i
xiquetes feren el seu propi pot de la
calma amb la purpurina que volgueren per fer brillar el seu pot. Alguns si que
sabien del que es tractava, i volíem que saberen en quins moments s’ha
d’utilitzar i perquè relaxa aquest pot tan màgic.
Finalment, per a
repassar tot el que havíem après, vaig fer algunes preguntes de tots els
experiments per a saber si havien entès tot i après, i que foren capaços
d’explicar el que havia passat en cadascun dels experiments.
Per acomiadar-nos
d’ells, els vam regalar un diploma per a cada un amb els seus noms com a bons
científics que van ser i els vam guardar tots els seus experiments en la bossa
per a que se’ls portaren tots a casa. Això els va motivar molt, perquè així els
podrien ensenyar a la família a casa tots els experiments.
A tall de conclusió, és
important dir que és una experiència nova ja que mai ho havien fet a la
universitat. Va ser molt gratificant per a nosaltres com a futurs docents, vam
poder treballar la fluïdesa d’aquesta llengua i nou vocabulari. Vam estar molt
agraïdes de com van treballar els xiquets i les xiquetes i del que vam
aconseguir que aprengueren, i se’n van anar molt contents amb els seus tres
experiments que havien fet en la universitat.
Grup: Les monstres de colors.
Vist
ResponElimina