El passat 24 d'abril els/les alumnes de l'assignatura
Llengua Catalana II, rebérem la visita dels infants d’un col·legi de Monòver. Amb
els xiquets i les xiquetes es van realitzar tallers d'experiments científics.
La classe es va
dividir en xicotets grups, d’entre 3 a 4 xiquets i xiquetes de 3 i 5 anys, i
nosaltres ens vam dividir segons el grup que pertanyem per a la resta de les
pràctiques. El nostre grup de xiquets i
xiquetes estava compost per tres xiquetes (dos de quatre anys i una de cinc
anys) i un xiquet (de tres anys) i érem el grup de les papallones.
El tema principal del nostre taller era els colors
primaris i secundaris. Amb motiu del
grup de les papallones ens vam dibuixar una papallona al costat de l’ull i amb
motiu dels experiments ens vam posar una jaqueta lligada a la cintura dels
colors primaris: groc, blau i roig.
Abans de tot, vaig anar a arreplegar als xiquets i xiquetes l’estació l'autobús
on arribaven, allí em vaig presentar i els vaig preguntar com es deien a
cadascun, per a així trencar el gel. Ells i elles van arribar a la classe nerviosos
i els costava una mica comunicar-se’n
amb nosaltres, però estaven molt emocionats i amb ganes de començar a fer els
tallers.
Primerament contarem la història “El monstre de colors” amb un àlbum
il·lustrat amb imatges pop-up, així els vam introduir el tema dels colors
relacionant-ho amb les emocions. Vam fer molta èmfasi en repetir els colors, ja que l’objectiu principal era que
aprengueren els colors primaris i els colors que obtenim els secundaris
barrejant els primaris.
Després realitzarem els 3 experiments. El primer d’ells consistia en
mostrar les mescles dels colors primaris amb gots semiplens d’aigua amb pintura
dels colors primaris units amb un tovalló de paper entre els gots perquè es
barregen en el got d’en mig que únicament tenia aigua. Com tardava una miqueta
el van deixar a part i férem el següent experiment.
El segon experiment consistia a fer una botella de la calma també amb els
colors primaris. Per a fer-la vam posar aigua, gomina/fixador, purpurina dels
colors primaris i estreles multicolors. En acabar aquest experiment vam revisar
els resultats del primer experiment, on els xiquets es van adonar que els
colors s’havien barrejat.
Per a concloure, realitzarem
un experiment que englobava tot l'aprés als altres, una “màquina” amb la qual es podien barrejar
colors amb llum. Ells i elles havien d’anar a agafar dos cercles cadascú/una
per a fer les combinacions.
Finalment els donarem un títol que els “acreditava”
com autèntics científics i també els donarem a cadascú/una la seua botella de
la calma.
En definitiva, pense que aquesta activitat ha sigut
una de les més enriquidores, ja que hem pogut fer com si fos una classe de
valencià però des d'altre punt de vista, pense que s'hauria de fer en altres
assignatures per a poder aprendre realment a treballar amb xiquets i xiquetes
de veritat.
Per últim ací us deixe el vídeo que vam gravar durant
les activitats:
Vist
ResponElimina