El sector de les noves tecnologies no
ha parat de créixer en els últims anys. La nostra societat i el nostres estil
de vida ha canviat i, això irremeiablement ha afectat al àmbit educatiu. A l’actualitat,
pràcticament a totes les classes hi ha, al menys un ordinador i moltes d’elles
han canviat la pissarra convencional per una digital, però com afecten estos
canvis a l’educació dels més menuts?
Per una banda, existeixen una sèrie
d’avantatges que ens porten a pensar que utilitzar les TIC a l’escola millorarà
l’aprenentatge dels xiquets. A través de les TIC, l’alumnat pot buscar
qualsevol tipus d’informació el que afavorirà el seu aprenentatge autònom i el
pensament crític, ja que són ells els que han de triar la informació que més
convinga. Altra opció que ens permet l’ús de les TIC és l’aprenentatge a partir
d’errors. El mestre, a partir de diferents plataformes, pot crear jocs
interactius on l’alumnat puga triar diferents errors i siga el mateix programa
el que els corregisca. D’aquesta forma, l’alumne pot conèixer els seus errors,
corregir-los i aprendre’ls.
Per altra banda, també hi ha una sèrie
de inconvenients que cal tindre’ls en compte a l’hora de posar en funcionament
les TIC a l’aula. El primer inconvenient és la formació del professorat. Molts
mestres intenten utilitzar les TIC a la seua aula sense adornar-se que no estan
preparats per a utilitzar-les. Això fa que la classe es ralentitze i que l’alumnat
acabe avorrit. També, cal dir que a internet hi ha moltíssima informació i
moltes vegades esta no és adequada per al alumnat.
A més a més, hem de tindre en compte
que l’ús excessiu pot crear addicció, causant problemes oculars i físics.

Alejandra Durà Sánchez
Vist
ResponElimina