dijous, 24 de maig del 2018

Redacció: Les TIC en Educació Infantil. Possibilitats i recursos.


En la nostra societat, les TIC són cada volta més importants i nosaltres depenem cada dia mes d’elles. Estem immersos en la societat de la informació, encara que a voltes en l’escola no ens adonem. Voler sortir d’ella solament reduiria les nostres possibilitats de fer que l’educació continue d’una manera positiva fins a noves expectatives.

En l’actualitat, els xiquets assumeixen amb molta normalitat les tecnologies de la societat. Per això els mestres devem propiciar una educació que realitze noves propostes didàctiques. Cada volta són més comuns els centres que han integrat les TIC a les aules d'Educació Infantil, utilitzant ordinadors, pissarres digitals, càmeres digitals, videocàmeres, etc. Són moltes les ocasions en les quals s’utilitzen les TIC en Educació Infantil com per exemple usar l’ordinador per alguna activitat, fotografiar amb la càmera digital o de vídeo esdeveniments importants com dies de festes o excursions, utilitzar el cano per a veure pel·lícules o fotografies realitzades, etc. Perquè es puguen introduir aquestes TIC a l’aula els docents hem de formar-nos en aquests àmbit, ja que aquesta manera de treballar realitza un canvi metodològic en la nostra pràctica diària.

Aquesta utilització de les TIC ens ofereix crear autonomia als alumnes mitjançant l’ajuda dels adults, fomentar l’ús cooperatiu i col·laboratiu de l’alumnat, millorar la motricitat dels xiquets i les xiquetes, facilitar la comprensió de conceptes i de nous aprenentatges, i també molt important motivar la comunicació entre els mestres i els alumnes.

La pissarra digital interactiva o PDI té molts avantatges pels alumnes d’infantil, ja que es pot manejar amb el dit l’ordinador o amb un bolígraf que fa la funció de ratolí. Així, activitats com escriure, seleccionar, unir o cliquejar son més senzilles que amb el ratolí tradicional.

Per concloure, dir que les TIC són un instrument que potencia, afavoreix i desenvolupa el procés d’ensenyança-aprenentatge dels xiquets i les xiquetes en edat escolar, tant en l’àmbit cognitiu com són els coneixements informàtics i els del currículum, com en l’àmbit social com treballar en petit grup i racons.

1 comentari: