El dia 24 d’abril van fer una sèrie
d’experiments amb 4 alumnes d’educació infantil d’un col·legi de Monòver. Les
meus companyes i jo vam decidir decantar-nos pel tema dels colors.
Vam decidir començar la sessió amb
un conte adaptat que vam anomenar L’abella
Cromata, que tractava sobre una abella que era de color negre i que en entrar
en contacte amb l’aigua es convertia en una abella amb molts colors.
Per una banda, el primer experiment
consistia a posar en pràctica el que li passava a l’abella Cromata. Els alumnes
havien de dibuixar un punt negre en un paper especial, fer-la un forat i traspassar
pel forat un trosset d’aquest paper, també especial. Després havien de posar el
paper damunt d’un got ple d’aigua, perquè el trosset que havien passat pel
forat tocara l’aigua. Així, una vegada en contacte amb l’aigua, el paper
especial anava canviant perquè s’hi apareixien diferents colors.
Per altra banda, el segon experiment
consistia a treballar els colors primaris i secundaris. En primer lloc, els vam
explicar que hi havia tres colors que eren com els pares i les mares d’una
família, ja que a partir d’aquests naixien altres colors que eren com els fills
i les filles. Així, ajudant-nos d’un material, amb el qual es podia comprovar d’una
manera molt visual, per exemple que en mesclar el color groc i roig eixia el
taronja, vam treballar una mica aquesta idea. I després ho vam fer una manera
més manipulativa i atractiva amb aigua i colorant alimentari.
Pel que fa a la sessió, encara que
al principi estavem un poc nervioses, i
ens va costar una mica aconseguir l’atenció dels alumnes, ja que hi
havia molt soroll, finalment, en la meua opinió, els experiments van ser un
èxit perquè vam aconseguir que aprengueren diferents conceptes sobre els colors
d’una manera divertida.
Vist
ResponElimina