El passat dimarts 24 d’abril vam
realitzar a classe un taller d'experiments científics amb xiquets de tres,
quatre i cinc anys. Els xiquets venien d'una escola de Monover, els nostres hi
eren del grup dels caragols, compost per quatre xiquets, u de tres anys, dos de
quatre i una xiqueta de cinc anys.
Inicialment, una de les meues
companyes va anar a arreplegar-los al bus amb una bandereta d'un caragol. Quan
van arribar a la facultat, ens vam presentar el reste del grup i vam començar
el taller.
En primer lloc, vam introduir
l'experiència explicant-les que ens convertirien en científics i que teníem un
laboratori. La companya encarregada
d'arreplegar-los va explicar que és un científic i va mostrar-les el laboratori
i una mostra del material que s'utilitza. També va posar-les la bata de
científic per a començar.
Concepte: científic
Material de laboratori:
- Gradilla de tubs
- Embut
- Pipeta
- Espàtules
- Tub d’assaig
Segonament, altra companya va
introduir el primer experiment, fer un volcà. Andrea va preguntar als xiquets
si sabia que era un volcà i va explicar-les que era, també va ensenyar una foto
als alumnes i els va motivar per a començar l'activitat. Va explicar-les quin
material necessitaven i com ho havien de fer i van començar a fer el volcà.
Conceptes a aprendre:
- Vinagre
- Bicarbonat
- Colorant
- Substàncies
- Bullir
Material necessari per a fer
l'experiment:
- Plastilina
- Got
- Plat
- Cullera
A continuació vaig intervenir jo.
Vaig explicar que passava quan el vinagre i el bicarbonat bullien i en quines
substàncies es convertien (sal, aigua i gas). D'aquesta manera vaig introduir
també el segon experiment. Vaig preguntar als alumnes si sabien com es podia
unflar un globus sense bufar i les vaig dir que pensaren perquè acabava d'explicar-ho.
Conceptes per a aquest experiment:
- Vinagre
- Bicarbonat
- Bullir
- Unflar
- Botella
- Globus
- Embut
- Cullera
Vaig explicar que farien una
demostració i que material necessitaríem. Seguidament vam començar l'experiment,
un xiquet era l'encarregat de posar el vinagre i altre d'introduir el
bicarbonat al globus utilitzant un embut. A continuació vam mesclar les
substàncies i van veure com s'unflava el globus, amb aquesta demostració els
alumnes s'adonaven que realment eixia gas quan bullia el vinagre i el
bicarbonat.
En darrer lloc, vam dir als alumnes
que podien fer un dibuix de l'experiment que més les havia agradat, van
repartir les diplomes al millor científic. Per a concloure l'activitat com
sobrava temps van fer un cercle en terra i van cantar cançons.
Noemi Rodríguez-Barbero López
Grup: els caragols.
Vist
ResponElimina