dijous, 10 de maig del 2018

EXPERIMENT AMB XIQUETS I XIQUETES DE MONÒVER. Grup: "Els cavalls"

Dimarts passat dia 24 d'abril vam tenir l'oportunitat de rebre a xiquets i xiquetes de Monòver, amb els quals havíem de realitzar una sèrie d'experiments. Cada grup de treball de l'assignatura tenia assignat un nom d'animal, en el nostre cas érem "Els cavalls" i treballem amb quatre xiquets, d'entre 3 i 5 anys, als quals també li havien assignat aqueix animal.

En primer lloc, dos de nosaltres vam ser a arreplegar-los de l'autobús i els portem fins a l'aula polivalent, on es realitzarien posteriorment els experiments. Una vegada allí, els vam donar la benvinguda i els proporcionem una "bata" feta amb borses de brossa per a simular que eren científics i evitar que es tacaren. Quan ja estaven col·locats i correctament asseguts passem a l'explicació dels tres experiments que havíem preparat per a ells.



El primer, explicat per la meua companya Gema, tractava de realitzar un "Potato", és a dir, un "ninot amb cap de gespa". Ho tractem com una espècie de "mascota", al com li van posar un nom, i havien de cuidar-ho perquè cresquera. Per a la seua realització utilitzem: envasos de iogurts, terra, escaiola, aigua, una mitjana, i decoració com a ulls i retoladors per a simular les cares.

El segon experiment també ho relacionem amb les plantes, en aquest cas les flors i els seus colors. Amb ell treballaríem les plantes, el seu creixement, per on s'alimenten, la importància de l'aigua... Primer els vam fer unes quantes preguntes per a saber els seus coneixements previs sobre el tema, com per exemple: "per on mengen i beuen les plantes?", "tenen boca?"... Després d'escoltar les seues respostes la meua companya Lorena els va explicar que l'aigua és alguna cosa imprescindible per al seu creixement i que a través de la tija la beuen i s'alimenta. D'aquesta forma, vam fer un experiment on a l'aigua de cada flor li vam posar colorant de color blau i vam poder comprovar com la flor blanca canviava de color i agafava tons blaus, els quals arribaven a les flors a través de la tija.

En el tercer i últim experiment vaig explicar "El pot de la calma". Ho vam voler situar en l'últim lloc posat que després d'una sèrie d'exercicis és bé que els xiquets i xiquetes es relaxen i est és un bon mètode. Amb un pot, aigua, purpurina de colors i sabó vam poder elaborar-ho. L'objectiu és que després de tapar-ho i moure-ho la purpurina puja i baixa, es mou a través de l'aigua, cosa que per als xiquets resulta molt atractiva i es passen hores mirant com es mou lentament.


Per a finalitzar, la meua companya Beatriz els va fer un repàs de tot el que havíem treballat, fent-los preguntes sobre els tres experiments i comprovant què és el que havien aprés d'ells. D'aquesta forma, vam poder comprovar que tots els experiments tenien una connexió, que sobretot havien treballat les plantes i finalment havien arribat al seu moment de calma.

Com a premi pel seu gratificant treball i com a bons científics els proporcionem uns diplomes amb els seus respectius noms. A més, van poder portar-se a casa els experiments que havien realitzat amb nosaltres. Personalment, va ser una experiència molt agradable, la qual m'ha servit per a aprendre una mica més dels xiquets i xiquetes. De fet, també hem pogut observar les diferències segons l'edat i ens ha semblat molt interessant realitzar aquest experiment adequant-ho a tots per igual i sense cap tipus de problema.





Laura Blanco Pastor 

1 comentari: