En primer lloc, dos de nosaltres vam ser a arreplegar-los
de l'autobús i els portem fins a l'aula polivalent, on es realitzarien
posteriorment els experiments. Una vegada allí, els vam donar la benvinguda i
els proporcionem una "bata" feta amb borses de brossa per a simular
que eren científics i evitar que es tacaren. Quan ja estaven col·locats i
correctament asseguts passem a l'explicació dels tres experiments que havíem
preparat per a ells.
El primer, explicat per la meua companya Gema,
tractava de realitzar un "Potato", és a dir, un "ninot amb cap
de gespa". Ho tractem com una espècie de "mascota", al com li
van posar un nom, i havien de cuidar-ho perquè cresquera. Per a la seua
realització utilitzem: envasos de iogurts, terra, escaiola, aigua, una mitjana,
i decoració com a ulls i retoladors per a simular les cares.
El segon experiment també ho relacionem amb les plantes,
en aquest cas les flors i els seus colors. Amb ell treballaríem les plantes, el
seu creixement, per on s'alimenten, la importància de l'aigua... Primer els vam
fer unes quantes preguntes per a saber els seus coneixements previs sobre el
tema, com per exemple: "per on mengen i beuen les plantes?",
"tenen boca?"... Després d'escoltar les seues respostes la meua
companya Lorena els va explicar que l'aigua és alguna cosa imprescindible per
al seu creixement i que a través de la tija la beuen i s'alimenta. D'aquesta
forma, vam fer un experiment on a l'aigua de cada flor li vam posar colorant de
color blau i vam poder comprovar com la flor blanca canviava de color i agafava
tons blaus, els quals arribaven a les flors a través de la tija.
En el tercer i últim experiment vaig explicar "El
pot de la calma". Ho vam voler situar en l'últim lloc posat que després
d'una sèrie d'exercicis és bé que els xiquets i xiquetes es relaxen i est és un
bon mètode. Amb un pot, aigua, purpurina de colors i sabó vam poder
elaborar-ho. L'objectiu és que després de tapar-ho i moure-ho la purpurina puja
i baixa, es mou a través de l'aigua, cosa que per als xiquets resulta molt
atractiva i es passen hores mirant com es mou lentament.
Per a finalitzar, la meua companya Beatriz els va fer un repàs de tot el que havíem treballat, fent-los preguntes sobre els tres experiments i comprovant què és el que havien aprés d'ells. D'aquesta forma, vam poder comprovar que tots els experiments tenien una connexió, que sobretot havien treballat les plantes i finalment havien arribat al seu moment de calma.
Com a premi pel seu gratificant treball i com a bons científics els proporcionem uns diplomes amb els seus respectius noms. A més, van poder portar-se a casa els experiments que havien realitzat amb nosaltres. Personalment, va ser una experiència molt agradable, la qual m'ha servit per a aprendre una mica més dels xiquets i xiquetes. De fet, també hem pogut observar les diferències segons l'edat i ens ha semblat molt interessant realitzar aquest experiment adequant-ho a tots per igual i sense cap tipus de problema.
Laura Blanco Pastor
Vist
ResponElimina