dimecres, 16 de maig del 2018

EXPERIMENTS AMB ALUMNES


El dia 24 d’abril van fer una sèrie d’experiments amb 4 alumnes d’educació infantil d’un col·legi de Monòver. Les meus companyes i jo vam decidir decantar-nos pel tema dels colors.
Vam decidir començar la sessió amb un conte adaptat que vam anomenar L’abella Cromata, que tractava sobre una abella que era de color negre i que en entrar en contacte amb l’aigua es convertia en una abella amb molts colors.

Per una banda, el primer experiment consistia a posar en pràctica el que li passava a l’abella Cromata. Els alumnes havien de dibuixar un punt negre en un paper especial, fer-la un forat i traspassar pel forat un trosset d’aquest paper, també especial. Després havien de posar el paper damunt d’un got ple d’aigua, perquè el trosset que havien passat pel forat tocara l’aigua. Així, una vegada en contacte amb l’aigua, el paper especial anava canviant perquè s’hi apareixien diferents colors.

Per altra banda, el segon experiment consistia a treballar els colors primaris i secundaris. En primer lloc, els vam explicar que hi havia tres colors que eren com els pares i les mares d’una família, ja que a partir d’aquests naixien altres colors que eren com els fills i les filles. Així, ajudant-nos d’un material, amb el qual es podia comprovar d’una manera molt visual, per exemple que en mesclar el color groc i roig eixia el taronja, vam treballar una mica aquesta idea. I després ho vam fer una manera més manipulativa i atractiva amb aigua i colorant alimentari.

Pel que fa a la sessió, encara que al principi estavem un poc nervioses, i  ens va costar una mica aconseguir l’atenció dels alumnes, ja que hi havia molt soroll, finalment, en la meua opinió, els experiments van ser un èxit perquè vam aconseguir que aprengueren diferents conceptes sobre els colors d’una manera divertida.

1 comentari: