dimarts, 22 de maig del 2018

CRÒNICA: Visita del col·legi de Monòver per Adolfo Hernández.


El passat 24 d'abril els/les alumnes de l'assignatura Llengua Catalana II, rebérem la visita dels infants d’un col·legi de Monòver. Amb els xiquets i les xiquetes es van realitzar tallers d'experiments científics.
 La classe es va dividir en xicotets grups, d’entre 3 a 4 xiquets i xiquetes de 3 i 5 anys, i nosaltres ens vam dividir segons el grup que pertanyem per a la resta de les pràctiques.  El nostre grup de xiquets i xiquetes estava compost per tres xiquetes (dos de quatre anys i una de cinc anys) i un xiquet (de tres anys) i érem el grup de les papallones.
El tema principal del nostre taller era els colors primaris i secundaris.  Amb motiu del grup de les papallones ens vam dibuixar una papallona al costat de l’ull i amb motiu dels experiments ens vam posar una jaqueta lligada a la cintura dels colors primaris: groc, blau i roig.
Abans de tot, vaig anar a arreplegar als xiquets i xiquetes l’estació l'autobús on arribaven, allí em vaig presentar i els vaig preguntar com es deien a cadascun, per a així trencar el gel. Ells i elles van arribar a la classe nerviosos  i els costava una mica comunicar-se’n amb nosaltres, però estaven molt emocionats i amb ganes de començar a fer els tallers. 
Primerament contarem la història “El monstre de colors” amb un àlbum il·lustrat amb imatges pop-up, així els vam introduir el tema dels colors relacionant-ho amb les emocions. Vam fer molta èmfasi en repetir els colors,  ja que l’objectiu principal era que aprengueren els colors primaris i els colors que obtenim els secundaris barrejant els primaris.
 Després realitzarem els 3 experiments. El primer d’ells consistia en mostrar les mescles dels colors primaris amb gots semiplens d’aigua amb pintura dels colors primaris units amb un tovalló de paper entre els gots perquè es barregen en el got d’en mig que únicament tenia aigua. Com tardava una miqueta el van deixar a part i férem el següent experiment.
El segon experiment consistia a fer una botella de la calma també amb els colors primaris. Per a fer-la vam posar aigua, gomina/fixador, purpurina dels colors primaris i estreles multicolors. En acabar aquest experiment vam revisar els resultats del primer experiment, on els xiquets es van adonar que els colors s’havien barrejat.
Per a concloure, realitzarem un experiment que englobava tot l'aprés als altres,  una “màquina” amb la qual es podien barrejar colors amb llum. Ells i elles havien d’anar a agafar dos cercles cadascú/una per a fer les combinacions.
Finalment els donarem un títol que els “acreditava” com autèntics científics i també els donarem a cadascú/una la seua botella de la calma.
En definitiva, pense que aquesta activitat ha sigut una de les més enriquidores, ja que hem pogut fer com si fos una classe de valencià però des d'altre punt de vista, pense que s'hauria de fer en altres assignatures per a poder aprendre realment a treballar amb xiquets i xiquetes de veritat.
Per últim ací us deixe el vídeo que vam gravar durant les activitats:  

1 comentari: