La
tecnologia és una ferramenta imprescindible hui en dia. És un recurs que ens dóna
la possibilitat de consultar qualsevol dubte, de manera ràpida i eficaç, encara
que hem d’informar-nos sobre quines pàgines són fiables i quines no.
En l’àmbit
educatiu, la tecnologia no es queda enrere. És molt el professorat que ha
decidit fer ús d’aquest recurs, diàriament, en les seus classes. La pregunta
que ha generat aquesta nova moda és si realment és beneficiós per els alumnes.
És clar que
utilitzar els recursos TIC a l’escola i involucrar els nens i les nenes en
aquet món serà útil per a ells/elles en un futur, ja que la influència de la
tecnologia avança a passos agegantats. Però, és necessari que un alumne o
alumna domini un ordinador amb tan sols quatre anys, o és adequat utilitzar la
pissarra digital, per exemple, per a contar un conte?
Les
opinions són molt diverses. Hi ha molta gent que pensa que com més prompte un
alumne o alumna es familiaritze amb les noves tecnologies millor, perquè més
avantatges tindrà en els cursos següents. Però, també hi ha moltes altres
persones que pensen que en el període que engloba l’etapa d’educació infantil
no és necessari ensenyar els xiquets i xiquetes les habilitats que comporta l’ús
de les tecnologies, ja que en aquestes edats el que han de fer és manipular i descobrir
coses per ells mateixos.
En la meua
opinió, considere que és totalment normal que el professorat utilitze els
diversos recursos TIC que hi ha en les escoles i en les aules. És més, crec que
seria una errada no fer-ho, perquè en la societat en què vivim és necessari.
Ara bé, potser, en alguns casos, hi ha professors que s’han acomodat en aquest
àmbit i que pensen que la tecnologia pot suplir el paper que un mestre o una
mestra té en l’aula... I açò sÍ que és un problema greu. Pense que tot mestre
ha de saber que l’ús de la tecnologia és una alternativa adequada, sempre que
complemente la resta de la feina.
Vist
ResponElimina