dimecres, 9 de maig del 2018

GEMA SALAS MOLTÓ: LES NOVES TECNOLOGIES EN L'ÀMBIT EDUCATIU


        En primer lloc, podem observar com al llarg de la història, la societat ha anat patint moltes transformacions referents a les noves tecnologies. Però, en l'actualitat, molt presentes les noves tecnologies en les aules, l'objectiu és aconseguir un màxim desenvolupament en el procés d'ensenyament i aprenentatge de l'alumnat gràcies a les TIC.

            És important i necessari que els mestres/as estiguen d'acord amb els canvis que es produeixen en l'àmbit educatiu, ja que, en cas contrari, no s'aconseguirà una educació de qualitat. Per açò, des d'Educació Infantil és necessari incloure coneixements tecnològics per a aconseguir una pràctica educativa més eficaç, és a dir, els docents haurien d'utilitzar les noves tecnologies per a aconseguir un bon ensenyament.

            Però, d'altra banda, les noves tecnologies no deuen eliminar a les tècniques anteriors perquè seria tot el contrari a l'objectiu de les noves tecnologies que és la millora, el canvi i la superació qualitativa i quantitatives de les anteriors. Per tant, els docents han de ser conscients del gran avanç i possibilitat educativa que poden donar les noves tecnologies i per a açò, utilitzar-les d'una manera correcta en la pràctica diària.

            Com hem nomenat, en l'actualitat, les noves tecnologies suposen un camí alternatiu a la intervenció tradicional. Però, hi ha els qui defensen una educació més tradicional, basada en la transmissió oral i escrita, i és important renovar-se i estar d'acord amb la societat. Per açò, és molt important la formació del professorat, ja que hi ha molts docents que no reuneixen la formació necessària per al maneig dels recursos, i aposten directament per mantenir el procés d'ensenyament i aprenentatge tradicional. Encara que coste i dia a dia, les noves tecnologies modifiquen, els docents haurien de tenir gran dedicació per a millorar, sobretot, de d'Educació Infantil, l'ensenyament i activitats a través de les noves tecnologies. 
            En Educació Infantil trobem un gran punt positiu sobre l'ús de les tecnologies, ja que aposten per elles i existeix un gran suport. Però, per contra, moltes vegades, els docents pensen que, gràcies als recursos tecnològics en l'aula, es va a desenvolupar una millor i admirable transmissió de coneixements, i no és així. És imprescindible saber quan utilitzar les tecnologies, presentar una bona formació, canviar la figura i no ser solament un transmissor de coneixements, sinó adquirir una figura de mediador, dissenyador i fer més fàcils els aprenentatges.

        Hi ha molts aspectes positius en l'ús de les tecnologies en l'aula. D'una banda, augmenten l'interès i motivació de tots els alumnes, ja que aprenen d'una manera diferent i divertida. A més, és molt important per als xiquets i xiquetes amb necessitats educatives especials.
           Però, també hi ha aspectes negatius, tant en els mestres/as com hem nomenat anteriorment, com en els xiquets i xiquetes. L'alumnat pot distraure's en classe, en el cas de no utilitzar correctament les tecnologies, i per açò, el professorat i les famílies han de convertir-se en uns bons mediadors.
         Per a finalitzar, afegir que, si es treballen els continguts curriculars a través de les TIC, l'alumnat despertarà la seua curiositat, motivació, interès, atenció i, a més, desenvoluparà un aprenentatge per descobriment. I com és una forma diferent a la tradicional, la majoria de l'alumnat tindrà més implicació.

1 comentari: