dimarts, 22 de maig del 2018

CRÒNICA DE LA VISITA DELS INFANTS DE L’ESCOLA DE MONÒVER.




La crònica següent tracta de la proposta que va realitzar un any més l'assignatura de Llengua Catalana II el dia vint-i-quatre d’abril. Aquesta tasca va oferir-nos l'oportunitat als alumnes del Grau en Mestre en Educació Infantil de dur a terme un experiment amb els infants del CEIP Mestre Ricardo Leal (Monòver), amb la finalitat de gaudir, posar en pràctica habilitats necessàries per a un futur com a mestres, expressar-nos oralment en llengua valenciana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa d'Educació Infantil, treballar en equip, així com dissenyar activitats i materials per a fer l'experiment.
D'entrada, la primera cosa que va fer-se aqueix dia va ser arreplegar en la parada de l’autobús al conjunt de xiquets emparellats amb el nostre grup. A més a més, teníem com a objectiu fer sentir a tots ells uns vertaders científics, i per a açò vam preparar un experiment basat en els colors.  
Pel que fa a les activitats realitzades, en primer lloc, es va utilitzar l'àlbum il·lustrat “El monstre de colors” per a introduir el tema. En segon lloc, els alumnes amb la nostra ajuda van realitzar el primer experiment “Barreja de colors” amb el qual van aconseguir formar els colors secundaris barrejant els primaris mitjançant capil·laritat. En tercer lloc, van fer  l'activitat de “la botella de la calma”. Primerament, els infants van triar el color de la purpurina que per a ells simbolitzava la calma i amb botelles de plàstic, gomina, purpurina i estreles van fer l’experiment. Així mateix, amb l'últim experiment, “La màquina que barreja colors”, vam reforçar tots els coneixements apresos ja que va ser un joc on cada infant havia d’agafar dos cercles de colors primaris diferents, posteriorment havien de dir que color pensaven que es formaria barrejant-los, finalment els havien d'introduir en la màquina que barreja colors i, il·luminant-la amb una llanterna, havien de comprovar si el color que es va formar va ser el que van pensar.
Per acabar, se'ls va atorgar un diploma després d’haver aconseguit ser uns autèntics científics. A més, es van portar a casa la botella de la calma com a regal.
En conclusió, ha sigut una experiència meravellosa on els xiquets van gaudir i van aprendre els colors primaris i secundaris d'una manera diferent, fent experiments. Al meu entendre, s'han d’oferir oportunitats així en totes les assignatures perquè si se'ns ensenya com ser mestres ho recordarem, però si se'ns involucra, com en aquesta tasca, ho entendrem.


1 comentari: