La crònica següent tracta de la proposta que va realitzar
un any més l'assignatura de Llengua Catalana II el dia vint-i-quatre d’abril.
Aquesta tasca va oferir-nos l'oportunitat als alumnes del Grau en Mestre en
Educació Infantil de dur a terme un experiment amb els infants del CEIP Mestre Ricardo
Leal (Monòver), amb la finalitat de gaudir, posar en pràctica habilitats
necessàries per a un futur com a mestres, expressar-nos oralment en llengua
valenciana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa d'Educació Infantil,
treballar en equip, així com dissenyar activitats i materials per a fer
l'experiment.
D'entrada, la primera cosa que va fer-se aqueix dia va ser arreplegar en la
parada de l’autobús al conjunt de xiquets emparellats amb el nostre grup. A més
a més, teníem com a objectiu fer sentir a tots ells uns vertaders científics, i
per a açò vam preparar un experiment basat en els colors.
Pel que fa a les activitats
realitzades, en primer lloc, es va utilitzar l'àlbum il·lustrat “El monstre de
colors” per a introduir el tema. En segon lloc, els alumnes amb la nostra ajuda
van realitzar el primer experiment “Barreja de colors” amb el qual van
aconseguir formar els colors secundaris barrejant els primaris mitjançant
capil·laritat. En tercer lloc, van fer
l'activitat de “la botella de la calma”. Primerament, els infants van
triar el color de la purpurina que per a ells simbolitzava la calma i amb
botelles de plàstic, gomina, purpurina i estreles van fer l’experiment. Així
mateix, amb l'últim experiment, “La màquina que barreja colors”, vam reforçar
tots els coneixements apresos ja que va ser un joc on cada infant havia
d’agafar dos cercles de colors primaris diferents, posteriorment havien de dir
que color pensaven que es formaria barrejant-los, finalment els havien
d'introduir en la màquina que barreja colors i, il·luminant-la amb una
llanterna, havien de comprovar si el color que es va formar va ser el que van
pensar.
Per acabar, se'ls va atorgar un
diploma després d’haver aconseguit ser uns autèntics científics. A més, es van
portar a casa la botella de la calma com a regal.
En conclusió, ha sigut una
experiència meravellosa on els xiquets van gaudir i van aprendre els colors
primaris i secundaris d'una manera diferent, fent experiments. Al meu entendre,
s'han d’oferir oportunitats així en totes les assignatures perquè si se'ns
ensenya com ser mestres ho recordarem, però si se'ns involucra, com en aquesta
tasca, ho entendrem.
Vist
ResponElimina