El dia 24 d'abril a l'aula polivalent de la Facultat d'Educació es va donar lloc a una trobada amb els xiquets i xiquetes d'un col·legi de Monòver amb nosaltres, estudiants d'últim curs del grau de Magisteri en Educació Infantil. L'experiència consistia a crear tallers científics per a grups de 4 o 5 xiquets i xiquetes de 3 a 5 anys.
El nostre grup "Així és la vida" es va posar a buscar i pensar quins experiments serien els més interessants i motivadors per a un grup tan heterogeni de xiquets de 3,4 i 5 anys. La resposta va ser clara: buscàvem experiments amb materials quotidians i que ens sorprenguera quin seria el resultat en tastar-los, usar-los i mesclar-los.

També ens vam preocupar de què l'experiència no quedara als experiments sinó que també vam voler crear un ambient on els xiquets fórem ells els científics, es a dir es protagonistes de l'experiència. Per això es van crear unes bates personalitzades per a cada un i uns diplomes.
Per a començar vam rebre als xiquets a la parada de bus on amb un cartellet on hi havía un dibuix d'un caragol els esperàvem.
Només arribar a l'aula ella va explicar conceptes i elements com:
Només arribar a l'aula ella va explicar conceptes i elements com:
- Conceptes:
- Qui és un científic/científica.
- Elements que hi ha al laboratori d'un científic:
- Gradilla de tubs.
- Embut.
- Pipeta.
- Espàtulas .
- Tub d’assaig.
- Elements que aniríem a usar per als experiments:
- Vinagre
- Bicarbonat
- Colorant
- Substàncies
A continuació, es va donar lloc al primer experiment, però abans de posar el fill a l'agulla vam preguntar amb la imatge d'un volcà si sabíem que era. A continuació es va explicar i va començar l'experiment. Aquest constava de dues parts: una on construïa amb elements decoratius un volcà comú i una altra on primer es recordava els materials i es mesclaven. Els conceptes i els materials utilitzats i nomenats en aquest experiment van ser:
- Conceptes:
- Volcà
- Vinagre
- Bicarbonat
- Colorant
- Substàncies
- Materials:
- Plastilina
- Got
- Plat
- Cullera
- Vinagre
- Bicarbonat
- Colorant
Després vam fer el segon i últim experiment. En aquest es va demostrar que no és necessari la boca per a unflar un globus sinó que amb materials que hi ha a la nostra cuina de casa podem fer-ho: amb vinagre i bicarbonat.
Així els conceptes i els elements que vam explicar i utilitzar van ser:
Així els conceptes i els elements que vam explicar i utilitzar van ser:
- Conceptes:
- Vinagre
- Bicarbonat
- Unflar
- Botella
- Globo
- Embut
- Cullera

Per a terminar vam entregar els diplomes i vam cantar algunes cançons que a classe o casa cantem.
Per a més informació de l'experiència al següent vídeo pots trobar-la:
En conclusió, sorprenentment aquesta vegada ha sigut la primera que podem interactuar i treballar amb xiquets fora dels pràcticums pel que fa a la relació amb la universitat i amb la Facultat d'Educació. És una llastima que experiències tan gratificants no es donen més dins del nostre espai d'aprenentatge i que queden a unes les pràctiques escrites. Des del meu punt de vist, pense que activitats com aquestes haurien d'estar més fomentades per la facultat i els departaments, ja que com a futurs mestres i mestres activitats així ens donarien una base més solida en la nostra carrera professional.
Vist
ResponElimina