L'ELEFANT MULTICOLOR
Hui, dia 24 d’Abril de 2018, ens han visitat uns
xiquets i xiquetes d’un col·legi de Monòver. El meu grup anomenat “parelletes”
hem realitzat un experiment anomenat "l’elefant multicolor", aprofitant que el
nostre grup de xiquets són el grup dels elefants.
Els hem rebut a las 10 del matí a la porta d’una
escola que hi ha al costat de la Universitat, no obstant això, he de dir que
l’autobús s’ha retardat una mica però això no ha sigut cap problema. En quant
han arribat, ens hem dirigit cap a la nostra aula on els hem presentat als
xiquets el nostre grup de treball.
Per començar la nostra activitat, després de
presentar-nos tots, els hem parlat sobre un científic molt conegut, Stephen
Howking, per tal de que se n’anaren a casa coneixent el nom d’algun científic important.
Per posar-los en situació, els hem dit que nosaltres som amigues d'aquest científic i que
ens ha encomanat una tasca molt important per a fer amb ells, i és que havíem d’esbrinar
si els líquids pesen i si tots pesen el mateix.
En aquest moment, ha sigut quan els hem explicat
els diferents estats de la matèria posant diversos exemples: la pilota està en
estat sòlid (hem portat una pilota), l’aire que hi ha quan unflem un globus
està en estat gasós (hem unflat el globus) i per últim, l’aigua està en estat
líquid. Centrant-nos ara especialment en els líquids per tal de conèixer una
mica més sobre aquests, hem posat aigua i sabó en diferents recipients per tal
d’observar que una de les seues característiques principals és que poden
canviar de forma adaptant-se al recipient on el poses, cosa que els sòlids no. De
la mateixa manera, hem posat la pilota en diferents recipients per observar si
la pilota canviava de forma.
Després d’haver conegut una mica més sobre els
líquids ha arribat el moment de centrar-nos, concretament, en el pes dels
líquids ja que aquest és el nostre principal objectiu. Per comprovar aquest
fet, hem portat una balança on hem posat un got amb sabó i, a l’altre costat, un
altre amb l’aigua, comprovant així que l’aigua pesa més.
Després d’haver manipulat els líquids, i d’haver
conegut que els líquids pesen i que no tots pesen el mateix, ha arribat el
moment de fer l’experiment on hem hagut de comprovar quins líquids pesen més i
quins altres menys. Per fer-lo, hem utilitzat: mel, aigua, oli, alcohol i sabó.
A més a més, hem utilitzat colorants per tal de tenyir l’aigua i l’alcohol per
poder diferenciar-los bé, ja que els dos són de color transparent.
Per dur a terme l’experiment, els hem proporcionat
a cada xiquet un pot transparent. A més a més, hem anat posant cadascun dels
líquids en gots diferents por donar-li un a cadascun d’ells. D’aquesta manera, hem
anat a poc a poc ficant els líquids en el pot. Primerament, hem posat l’oli; a
continuació hem posat l’aigua amb colorant blau; després, hem posat la mel; més
tard hem afegit el sabó i , per últim, hem posat l’alcohol amb colorant roig.
Quan ja cada xiquet ha fet el seu pot de colors,
ha sigut quan els hem plantejat si volien fer un elefant de colors, ja que
nosaltres som el grup dels elefants. La seua resposta ha sigut afirmativa i,
per tant, així l’hem fet. Els hem oferit a cada xiquet unes orelles d’elefant,
ja dibuixades per nosaltres en cartolines, per a que ells les retallen. A més,
a més, els hem donat uns ulls per a retallar-los també. Quan ja cadascú ha
acabat de retallar les seues cartolines, els hem ajudat a apegar totes les
coses al pot.

Un altre aspecte que m’agradaria comentar és que
havíem portat el llibre d’Elmer com a
activitat complementaria, ja que Elmer és un elefant de colors com el nostre.
No obstant això, per falta de temps no l’hem pogut llegir.
Finalment, els hem fet una mena de recapitulació
sobre el que hem aprés hui i els hem felicitat per haver ajudat al nostre amic
científic Stephen Howking a esbrinar si els líquids pesen i quins pesen més.
Per aquesta raó, hem finalitzat l’activitat donant-los un diploma per ser els
millors científics.

LAURA DÍAZ REINOSA
Vist
ResponElimina