En primer lloc, vam arreplegar als xiquets del bus i després els vam llevar a
l'aula, de camí vam presentar-nos i coneixent-los a poc a poc. En el nostre
equip hi havia tres xiquetes i un xiquet d'una edat compresa entre tres i cinc
anys. Seguidament, vam fer una petita benvinguda i els vam col·locar les bates perquè
no s'embrutaran. Després d'això, vam començar els diferents experiments.
En el primer experiment, es pretenia treballar la gravetat. Per a fer això, els vam proposar fer uns paracaigudes. Aquests estaven fetes amb paper de seda, fils i clips. Una vegada feta, els xiquets i xiquetes ho llançarien a l'aire i veurien com cau a poc a poc a terra.
En el primer experiment, es pretenia treballar la gravetat. Per a fer això, els vam proposar fer uns paracaigudes. Aquests estaven fetes amb paper de seda, fils i clips. Una vegada feta, els xiquets i xiquetes ho llançarien a l'aire i veurien com cau a poc a poc a terra.
En el segon experiment, es pretenia treballar les densitats. Perquè els infants pogueren veure que cadamaterial té una densitat distinta, vam col·locar diverses substàncies amb diferents densitats, el que van veure és que fins i tot barrejant totes les substàncies, tot es mantenia en el seu lloc.
En el tercer experiment, es pretenia treballar una reacció química que es
produeix quan es barreja un àcid amb una base. Per a fer aquest experiment s'ha
posat en una botella el vinagre(àcid) i dins del globus el bicarbonat(base),
després s'ha bolcat el bicarbonat dins de la botella i s'ha produït diòxid de
carboni que fa que s'unfle el globus.
I per últim, en el quart experiment el que es pretenia és veure com la canella
reacciona amb el sabó. Dins d'un bol es col·loca aigua i després la canella.
Amb un bastó que s'utilitza per a l'oïda al que li hem posat un poc de sabó,
s'apropa a la canella i aquest començarà a fugir del sabó. El que s'ha fet és
trencar la tensió de la canella amb el sabó.
Per a finalitzar, una vegada es van realitzar tots els experiments li vam donar als nens un diploma i li vam dir que ho havien fet molt bé i que eres uns auntèntics científics. Com a petita reflexió pense que aquest tipus d'activitats són
molt útils per als xiquets i xiquetes perquè aprenen fent, és a dir, mitjançant
la realització d'experiments comencen a prendre consciència d'allò que
l'envolta. A més ha sigut interessant pensar en diferents experiments per a
mostrar als nens.


Autora: Mª Lourdes Morga Nacario
Vist.
ResponElimina