El
passat 24 d’abril, alumnes d’un col·legi de Monòver de 3 a 5
anys, van vindre a la Universitat d’Alacant per a aprendre i jugar
mitjançant experiments creats pels alumnes de l’assignatura
Llengua Catalana II per a l’Educació Infantil.
En
primer lloc, dues companyes del grup van rebre als xiquets/es a la
parada de bus i els van portar a la sala polivalvent on les altres
dues companyes van donar-los la benvinguda. A continuació, els van
posar una bossa de brossa simulant una bata científica i van
començar amb els experiments.
El
primer experiment va ser “Experimentant amb la gravetat” on es
treballa el concepte de gravetat de manera lúdica i divertida. Els
nens/es van crear el seu propi paracaigudes amb paper de seda, fil i
clips.
Pel
que fa al segon experiment va ser “Barrejant, barrejant… què
passarà?”, es treballen les diferents densitats mitjançant
l’experimentació manual d’ingredients de la vida quotidiana com:
aigua, sabó, mel, oli i alcohol. Els xiquets/es havien de barrejar
tot en un got d’aigua i comprovar que no es mesclaren, perquè
cadascú té la seua densitat.
Quant
al tercer experiment “unfla un globus d’altra manera”, es
treballa la reacció química al ajuntar una base i un àcid. Els
xiquets/es van unflar un globus d’una manera diferent amb
bicarbonat i vinagre.
Per
últim, el quart experiment “la canyella que fuig” on treballarem
el concepte de la tensió superficial de l’aigua amb canyella,
aigua i sabó. Els nens/es comprovaran que l’aigua té una capa
superficial i que amb sabó la podem trencar.
Finalment,
ha sigut una de les experiènces més positives de la universitat
juntament amb els pràcticums. El fet de realitzar activitats i
posar-les en pràctica fa que comprovem si funcionen o no, si són
massa difícils o no. Així és com millor aprenem de les nostres
propostes didàctiques mitjançant l’experiència vivencial dels
fets.
Els xiquets/es es van anar feliços amb el seu diploma: “Ara ets un científic”.
Autora: Lorena Escudero Gil
Vist
ResponElimina