dimarts, 22 de maig del 2018

LES NOVES TECNOLOGIES EN EDUCACIÓ




Les tecnologies de la informació i la Comunicació (TICs) es troben actualment travessant la nostra vida, canviant les nostres visions del món i modificant els patrons d’accés al coneixement i d’interacció personal. Progressivament, s’han anat incorporant  en els dissenys curriculars de tots els nivells d’ensenyança formal i no formal. Però, és aquest aspecte positiu?

Per una banda, les TIC ens ofereixen gran quantitat d’informació variada i atractiva d’una manera ràpida i senzilla. A més, desperten l’interès dels més petits i afavoreixen la interacció de l’infant amb el món virtual tan latent en la societat actual. No obstant, moltes vegades resulten ser un recurs abstracte que no permet la manipulació real. A més, substitueix el paper del docent creant una addicció que provoca una disminució de les relacions socials i, respecte a la salut, problemes visuals.

En definitiva, com a opinió personal pense que les TICs sempre han de ser un recurs a tenir en compte en l’educació, ja que és un dels pilars més vigents en la societat. No obstant, això no vol dir que siga un substitutiu o la única ferramenta de treball, doncs el xiquet/a necessita d’una figura de referència, com és el mestre, i d’una experimentació i manipulació pròpia que li permeta descobrir el món i construir el seu coneixement. Per tant, a l’hora de emprar un recurs com les TIC sempre haurem d’estudiar-lo i valorar-lo per fer un bon ús d’aquest i oferir a l’alumnat el millor aprenentatge possible.

1 comentari: