L’ÚS
DE LA PDI A L'AULA
En l'actualitat les TIC s’han convertit en un recurs
imprescindible en qualsevol col·legi així com a casa. És un procediment que té
molts avantatges per als alumnes com poden ser: la motivació, l’interés, el treball
en equip, la cooperació, la creativitat,
etc. Així mateix té alguns desavantatges com poden ser: genera moltes distraccions,
pot resultar addictiu i genera aïllament, etc.
Pel que fa a la formació del docent, és fonamental que a
l’hora d’utilitzar-la tinga clar els objectius que vol treballar amb la PDI
abans de la seua utilització i sobretot tindre en compte que l’aprenentatge
dels xiquets depén de les estratègies i tècniques didàctiques i no del medi
tecnològic per si mateix.
Per altra banda, és un medi que podem treballar amb els
xiquets amb discapacitats, ja que la PDI és un recurs senzill d’utilitzar per a
ells perquè els xiquets que tinguen dificultats visuals, auditives, de
mobilitat entre altres, poden fer activitats innovadores i motivadores, que de la
manera tradicional no podrien fer per la falta de temps dels mestres.
La integració de l’ús de las TIC en les activitats que es
realitzen habitualment a classe com poden ser buscar i seleccionar informació,
realitzar treballs multimèdia i presentar als alumnes, ens aporta una font
inesgotable d’informació multimèdia i interactiva disponible de manera
immediata a l’aula, que permet aprofitar didàcticament molts materials
realitzats tant pel docent com per l’alumne.
Per a utilitzar la PDI no és necessari ser creatiu. Es
pot usar aprofitant la gran quantitat de recursos que tenim hui en dia a la
xarxa, que són gratuïts i que ens ofereixen les diferents webs educatives, amb
diversos formats, des de llocs de tot el món, blogs de mestres, etc.
Comptat i debatut, crec que hem d’usar la PDI a l’aula
però no per a treballar tots els continguts durant tota la jornada escolar sinó,
que hem de saber que coses podem treballar en ella i que no.
Vist
ResponElimina