dimarts, 15 de maig del 2018

L'ÚS DE LA PDI A L'AULA


L’ÚS DE LA PDI A L'AULA

En l'actualitat les TIC s’han convertit en un recurs imprescindible en qualsevol col·legi així com a casa. És un procediment que té molts avantatges per als alumnes com poden ser: la motivació, l’interés, el treball en equip, la cooperació,  la creativitat, etc. Així mateix té alguns desavantatges com poden ser: genera moltes distraccions, pot resultar addictiu i genera aïllament, etc.
Pel que fa a la formació del docent, és fonamental que a l’hora d’utilitzar-la tinga clar els objectius que vol treballar amb la PDI abans de la seua utilització i sobretot tindre en compte que l’aprenentatge dels xiquets depén de les estratègies i tècniques didàctiques i no del medi tecnològic per si mateix.
Per altra banda, és un medi que podem treballar amb els xiquets amb discapacitats, ja que la PDI és un recurs senzill d’utilitzar per a ells perquè els xiquets que tinguen dificultats visuals, auditives, de mobilitat entre altres, poden fer activitats innovadores i motivadores, que de la manera tradicional no podrien fer per la falta de temps dels mestres.
La integració de l’ús de las TIC en les activitats que es realitzen habitualment a classe com poden ser buscar i seleccionar informació, realitzar treballs multimèdia i presentar als alumnes, ens aporta una font inesgotable d’informació multimèdia i interactiva disponible de manera immediata a l’aula, que permet aprofitar didàcticament molts materials realitzats tant pel docent com per l’alumne.
Per a utilitzar la PDI no és necessari ser creatiu. Es pot usar aprofitant la gran quantitat de recursos que tenim hui en dia a la xarxa, que són gratuïts i que ens ofereixen les diferents webs educatives, amb diversos formats, des de llocs de tot el món, blogs de mestres, etc.
Comptat i debatut, crec que hem d’usar la PDI a l’aula però no per a treballar tots els continguts durant tota la jornada escolar sinó, que hem de saber que coses podem treballar en ella i que no.

1 comentari: