Actualment les noves tecnologies es
troben en la nostra vida diària, ens faciliten la vida ja que a un sol clic
tenim grans quantitats d'informació sobre el que vulguem.
Però cal plantejar-se els
avantatges i desavantatges sobre aquesta situació. En el mes de març se'ns
plantege per grups que cercàrem avantatges i desavantatges de l'ús de les noves
tecnologies en l'aula. En el meu grup vam haver de cercar els desavantatges,
per la qual cosa a continuació exposaré les reflexions que vaig realitzar.
En primer lloc, em vaig plantejar
quins desavantatges tenen les noves tecnologies a l'aula d'infantil. Considere
que el primer obstacle està en el mal ús, perquè amb un control i una bona
aplicació pot ser una bona ferramenta. És clar que el bon ús, s'ha de fomentar
des de l'aula i també des de cassa.
Per a fer un bon ús de les noves
tecnologies el mestre ha de preparar bé els materials que han d'utilitzar. Les
activitats que s'utilitzen han de ser combinades amb altre tipus d'activitats,
ja que l'abús de les noves tecnologies pot entorpir amb el desenvolupament del
xiquet. Per exemple fer tot amb les noves tecnologies fa que els xiquets no
treballen la psicomotricitat fina ni grossa. Els alumnes cada vegada tenen més
problemes motors perquè no es mouen per l'ús de les noves tecnologies. Molts
xiquets a la vesprada no ixen al parc ni a jugar amb els amics, es queden a
casa amb la tauleta, els videojocs o veient la televisió. Si a l'aula també
utilitzem constantment la pissarra digital, els alumnes no es mouran i cada
vegada tindran més dificultats amb el desenvolupament del xiquet. L'escolar
necessita el moviment per a aprendre. Aquest problema també recaurà sobre
l'escriptura, ja que com que no es desenvolupa la psicomotricitat fina ni
gruixuda, l'estudiant no aconseguirà escriure adequadament. D'aquesta manera el
xiquet es frustra i no voldrà aprendre.
Un altre inconvenient és que
disminueix la creativitat perquè l'escolar ho té tot guiat, no pot pensar com
fer les coses amb diferents camins. Les noves tecnologies només donen una
solució al problema.
A més es perd temps si hi ha
problemes tècnics o si no es disposa del suficient equip per a una classe
sencera.
En conclusió, si s'utilitzen les
noves tecnologies, cal tindre una bona formació, triar el millor material per a
treballar i tindre en compte que no ha de ser l'únic recurs. Si es fa un bon
ús, el resultat pot ser molt bo.
Noemi Rodríguez-Barbero López
Vist
ResponElimina