dissabte, 5 de maig del 2018

CRÒNICA. Grup de les abelles. Yaiza Cutillas Holgado


Sóc Yaiza Cutillas Holgado, del grup de les abelles. En el nostre grup van ser 4 xiquets/as, un de 3 anys, un xiquet i una xiqueta de 4 anys i una xiqueta de 5 anys. 


La meua companya Andrea i jo vam anar a cercar-los a l'autobús mentre les altres dues companya, Esther i Miriam es van quedar en l'aula col·locant tot per a la realització de les diferents activitats.

Mentre anàvem de camí els preguntem pel nom a cadascun i ens vam presentar. Fins que arribem a la classe vam estar conversant amb ells per a conèixer-los una mica millor

Quan ja vam estar tots en l'aula, el primer que vam fer va ser presentar a les altres dues companyes. A continuació, els vam posar a cadascun una borsa amb el seu nom i adhesius, que ells van pegar, perquè d'aqueixa forma no es tacaren posteriorment.

Una vegada tots estàvem llests comencem amb les activitats. En primer lloc Esther i Miriam els van explicar un conte sobre l'abella cromata, per a introduir el primer experiment, que consisteix a omplir un got d'aigua, després tallem un cercle amb paper de filtre de cafè i li pintem de color negre un cercle en el centre, després fem un xurro amb un tros de paper (de cafè) i ho fiquem pel cercle que hem fet negre. Finalment, col·loquem el cercle damunt del got, de manera que el xurro toque l'aigua, perquè d'aqueixa forma l'aigua vaja pujant i xopant el paper. En uns segons van eixir molts colors del negre.

Una vegada han terminat el primer experiment vam passar al segon. Abans de fer l'experiment, la meua companya Andrea ha explicat als xiquets els colors primaris i secundaris, dient que els colors primaris són el pares/mares i els colors secundaris són els fills/filles. Va ha explicar-ho amb una fulla on apareixien els colors primaris i els colors que ixen quan els barregem (colors secundaris). Una vegada l'ha explicat hem passat a fer el segon experiment, que he sigut jo la qui va explicar i fer-lo amb els xiquets. L'experiment consistia posar en un got aigua, després triar dos colors primaris (amb colorant alimentari), i després posar una goteta de cada color en el got, després barregem i ix el color secundari. D'aqueixa forma hem comprovat que el que ha dit Andrea sobre els colors primaris és veritat.

Una vegada hem acabat, el que hem fet és que els xiquets agafaran el filtre de café amb els colors que havien eixit en l'experiment 1, i li han pegat en una fulla, per a posteriorment fer un dibuix. 

Per últim, com n'hi ha tan bé tot, els hem donat un diploma a cadascun.

La veritat que aquesta activitat m'ha agradat molt, ja que hem tingut l'oportunitat de poder fer amb xiquets diferents activitats. Perquè només treballem i posem en pràctica els nostres coneixements en les pràctiques que fem a les escoles. Doncs poder fer aquest és molt satisfactori. A més les activitats van eixir molt bé i els xiquets el van passar molt bé, com nosaltres.

1 comentari: