Per començar, parlaré sobre els avantatges i desavantatges
que té l´ús de las TIC a Educació Infantil.
Per una banda, fer ús d´aquest recurs a classe promou l’interès
dels xiquets a l´hora d´aprendre, perquè és un instrument diferent al què estan
acostumats, -al tradicional, de taula i mesa-. Aleshores, si la mestra dedica algun
moment del dia a utilitzar la PDI (per exemple en infantil) per treballar el la
lectoescriptura, els xiquets mostraran més interès i estaran motivats perquè
amb aquest recurs es pot presentar el contingut de forma lúdica. Tot seguit, l´utilització
de les TIC a infantil fomenta el treball en grup com ara la cooperació perquè
hi participen tots junts. A més l´alumne és el protagonista del seu
aprenentatge.
Per altra banda trobem desavantatges com poden ser
l´economia, ja que un centre educatiu amb una economia baixa-media no podrà fer
servir les TIC de forma correcta. Una altra desavantatge podria ser la
distracció. Dins de l´aula el mestre ha de buscar pàgines web requerides i els xiquets no han
de confondre l´aprenentatge amb el joc, amb això el mestre ha d´anar en compte
. Així mateix, un altre inconvenient que veig a l´hora d’utilitzar les TIC i
que actualment cada vegada es major, és utilitzar massa les tecnologies com el mòbil, per exemple, aïllen
a la persona d´altres formes comunicatives
que són fonamentals en el seu desenvolupament social i formatiu. No podem
anteposar les relacions virtuals a les personals, per tant com a mestres haurem
d´ensenyar als nostres alumnes que l´utilització de les TICS és igual
d´important que l´aprenentatge i la sociabilitat amb el món que ens envolta.
Comptat i debatut, en línies generals trobe que les TIC són
bones per a treballar-les a classe (ja siga en infantil, primària o secundària)
transmetent als xiquets l´ús adequat de les
noves tecnologies.
Vist
ResponElimina