dissabte, 26 de maig del 2018

Crònica de la visita dels xiquetes d'infantil a la universitat (Laura Guedea Guijarro)

El dimarts 24 d'abril, aprofitant la visita dels xiquets d'infantil d'una escola de Monòver a la universitat, vam preparar un laboratori de climatologia amb tres experiments.

En primer lloc, després d'haver arreplegat als xiquets de la parada de l'autobús, vam fer una petita presentació explicant-los breument els experiments que faríem per a crear un poquet d'expectativa i motivació.

Després, vam començar a preparar les activititats. Primer posàvem un expemple per a explicar l'experiment i deprés el realitzaven els xiquets:


• 1º experiment: 
  
Vam començar fent núvols. En un got d'aigua posàvem espuma d'afaitar. Després, havíem de posar colorant alimentari damunt de l'espuma i pareixía que estiguera plovent aigua de colors. Per últim, explicavem de forma simplificada dels conceptes.


• 2º experiment:

En aquesta activitat vam fer màgia amb els colors: posàvem paper pinotxo dels colors primaris en uns gots d'aigua formant ponts: primer vam ficar el roig, desprès el blau i desprès el groc (roig+blau =morat) (blau+groc=verd) (groc+roig= taronja). Així és com vam descobrir els colors secundaris que apareixien al mesclar els colors primaris. 

Aprofitant la activitat, vam parlar de l'Arc de Sant Martí: dels seus colors i de com es produeix i per què (els rajos del sol travessen les gotes d'aigua i apareix un arc multicolor. Així, les gotes d'aigua actuen com un prisma, que al ser travessades pels rajos del sol descomponen la llum blanca en set colors). Per finalitzar, els vam preguntar sobre el seu color preferit. 



• 3º experiment:

En aquest experiment vam fer neu amb bicarbonat i un poc d’aigua. Després vam afegir colorants per a crear neu de colors. Per últim, vam aprofitar per a parlar de la neu: qué és, si la han vist, en quina estació d l'any n'hi ha, de quin color és, si esta freda o calenta, dels ninots de neu... 



Conceptes treballats:

         Arc de Sant Martí
         Colors primaris i secundaris
         Estacions de l'any
         Pluja
         Neu
         Nuvol
         Tempesta

Per a finalitzar, els vam donar un dimploma a cadascú per al “científic del mes” i ells mateixos van posar el seu nom.



Ha sigut una experiència meravellosa, enriquidora i divertida. Mitjançat aquesta pràctica, hem pogut fer de veritat el treball d'una mestra d'infantil i adonar-nos de les coses que hem de tindre en compte a l'hora de preparar qualsevol activitat. Per exemple, és important tindre més activitats addicionals preparades per si acabem abans d'hora, que els xiquets no es queden sense fer res. 

El temps en infantil és molt difícil de controlar i hem de ser previsors per si de cas. A més, en molts aspectes, la teoria no s'assembla a la realitat i per això crec que hauriem de fer més pràctiques como aquesta que, a més de ser molt més divertides, ens permeten una millor preparació professional.

Ellaç vídeo:
https://drive.google.com/file/d/1C1nMiPS5PrBxaqlKwBQQQJYiosz_vsY-/view?usp=sharing

Laura Guedea Guijarro.

1 comentari: