El
dimarts passat 24 d'abril del 2018, van venir des de Monòver a visitar-nos a la
nostra facultat d'educació xiquets i xiquetes d'infantil de 3,4 i 5 anys. Tots
ells/elles il·lusionats per saber que
els teníem preparat, però nosaltres més il·lusionades que ells/elles si cap per
poder realitzar amb ells/elles les diferents activitats.
Les
activitats estaven pensades amb la finalitat de què l'alumnat d'infantil ens
anara de la facultat amb aprenentatges adquirits, sense oblidar que en tot
moment la llengua vehicular era el valencià.
En
primer lloc els/les xiquets/xiquetes van arribar amb autobús a la facultat on
dues companyes del grup van ser a la seua trobada. El nostre grup anomenat (
abelles ), estava format per quatre xiquets, Laila ( 5 anys), Nagore ( 4 anys),
Jaume (4 anys) i Leo (3 anys). Els /les xiquets/xiquetes van arribar una mica
tímids però durant el transcurs de la jornada es van ser soltant i participant
en totes les activitats.
En
primer lloc els xiquets i xiquetes es van posar les seues bates de científics i
científiques per a poder realitzar correctament els experiments. Una vegada que
tots i totes teníem les nostres bates posades comencem a realitzar la primera
activitat. La primera activitat era el conte de l'abella cromata, que tracta
d'una abella que era de color negre i ella volia ser de colors, ja que el que
més li agradava a ella eren els colors. Aquesta abella per a aconseguir ser de
colors fa un experiment. Per açò en la segona activitat realitzem l'experiment
que va fer l'abella cromata per a poder recuperar tots els seus colors.
El
primer de tot era agafar paper de cafè i retallar un cercle, una vegada
retallat el cercle dibuixem un punt negre en el centre (perquè l'abella cromata
era de color negre), després fem un tall en el cercle negre i amb paper de cafè
que ens havia sobrat anteriorment fem un xurro i ho passem pel forat. Una
vegada realitzem aquest procés ho col·loquem en un got amb aigua fent que
solament toque el xurro l'aigua. L'aigua començarà a pujar pel xurro i quan
toque el color negre est començarà a descompondre's i tots els colors.
La
següent activitat va ser experimentar amb els colors, fent mescles amb els
colorants i cercant el color que nosaltres els demanàvem, tenint sempre en
compte que existeixen uns colors que són els "pares" que quan
s'ajunten sales uns altres que són els "fills".
Finalment
van realitzar un dibuix amb l'experiment que havien realitzat de l'abella
cromata. Després d'acabar les activitats
programades els repartim un diploma a cadascun i van posar el seu nom i
cognoms.
Aquesta
pràctica ens ha permès organitzar-nos i treballar totes cooperativament. Crec
que ens ha ajudat molt sobretot per a adonar-nos que quan les coses es preparen
i es fan amb afecte tot el que pot eixir ha de ser quasi sempre bé i en el
nostre cas ha sigut així, a més els xiquets i xiquetes van gaudir molt igual
que nosaltres d'ells i elles.
Vist
ResponElimina