El dimarts 24 d'abril els
alumnes de l'assignatura Llengua Catalana 2, rebem la visita d'un centre
escolar infantil de Monòver. La visita es va realitzar amb el motiu de fer un
taller d'experiments científics.
La classe estava dividida en xicotets grups, i de la mateixa manera, els xiquets que van venir a visitar-nos a la facultat d'educació. El grup d'infants, estava compost per tres nenes i un nen d'entre 3 i 5 anys. El nostre equip de treball era el de les papallones, per aquest motiu va sorgir el tema principal del nostre taller, els colors primaris i secundaris. Per a ambientar-nos en la nostra temàtica cada membre del grup ens vam posar una jaqueta d'un dels colors primaris: groc, blau i roig.
La classe estava dividida en xicotets grups, i de la mateixa manera, els xiquets que van venir a visitar-nos a la facultat d'educació. El grup d'infants, estava compost per tres nenes i un nen d'entre 3 i 5 anys. El nostre equip de treball era el de les papallones, per aquest motiu va sorgir el tema principal del nostre taller, els colors primaris i secundaris. Per a ambientar-nos en la nostra temàtica cada membre del grup ens vam posar una jaqueta d'un dels colors primaris: groc, blau i roig.
En primer lloc, un membre
del grup va a anar a arreplegar als xiquets a la parada de l'autobús, i té una
primera presa de contacte amb ells mentre vénen de camí a l'aula. Els xiquets entren a la classe nerviosos però molt emocionats i amb ganes
de començar a fer-ho tot.
Per començar amb el
taller, decidim treballar l'àlbum il·lustrat “El monstre de colors”, per tal d' introduir d'aquesta forma els colors i relacionar-los amb les emocions, tema
que també treballem en una altra de les activitats.
El conte el vam llegir entre els tres membres del grup de forma fluïda, i en acabar els vam fer preguntes sobre el mateix per assegurar-nos que tots havien entès la història. Vam posar l'accent en repetir els colors moltes vegades i fer que ells els repetiren també, ja que el nostre objectiu principal era que aprengueren els colors primaris i els colors que obtenim en barrejar-los.
El conte el vam llegir entre els tres membres del grup de forma fluïda, i en acabar els vam fer preguntes sobre el mateix per assegurar-nos que tots havien entès la història. Vam posar l'accent en repetir els colors moltes vegades i fer que ells els repetiren també, ja que el nostre objectiu principal era que aprengueren els colors primaris i els colors que obtenim en barrejar-los.
La següent activitat que
vam proposar va ser l'experiment de les mescles dels colors amb els gots d'aigua: amb el roig i el groc obtenim el taronja, amb el blau i
el groc el verd, i finalment amb el roig i el blau obtenim el
color morat. Perquè vegen la mescla omplim 9 gots d'aigua, 3 per a cada barreja.
En el primer got tirem el primer color, per exemple el roig, en el got del mig
solament afegim aigua, i finalment en el tercer vas posem el segon color, per
exemple el groc. Per unir els gots posem paper de cuina i esperem per a veure
què passa, i com tarda uns minuts a produir-se la mescla, passem a la següent
activitat per a després tornar a aquesta i observar els canvis.
La tercera activitat que vam realitzar amb els xiquets va ser la botella de la calma, la qual relacionem directament amb el conte treballat, ja que ens parla de l'emoció de
la calma, i és precisament aquesta emoció la que volem treballar. Els preguntem
als nens si alguna vegada s'han enfadat i els diem que aquest és un recurs molt útil
per poder relaxar-nos quan ens enutjem.
Per a realitzar l'activitat, prèviament els preguntem què color els fa sentir en calma, i una vegada decidit comencem el joc. En primer lloc, posem aigua a les botelles, una mica més de la meitat, i en segon lloc, afegim la gomina i finalment la purpurina del color que han triat i els estels. Seguidament comprovem els resultats de la primera activitat per assentar els coneixements.
Per a realitzar l'activitat, prèviament els preguntem què color els fa sentir en calma, i una vegada decidit comencem el joc. En primer lloc, posem aigua a les botelles, una mica més de la meitat, i en segon lloc, afegim la gomina i finalment la purpurina del color que han triat i els estels. Seguidament comprovem els resultats de la primera activitat per assentar els coneixements.
Finalment, realitzem un
experiment en el qual s'engloba tot l'après fins ara, es tracta d'una caixa on podem projectar colors. Quan barrejem els colors en aquesta màquina veiem com es
produeix la mescla, i juguem amb els xiquets a que trien les combinacions que
vulguen per a veure quin color ix, d 'aquesta forma, tornem a repetir l'après per
a reforçar els coneixements.
Per acabar, com a opinió personal, crec
que ha sigut una de les activitats més enriquidores que he
experimentat com a futura docent durant el grau, pero això, pense que es deurien fer més assignatures per poder aprendre realment a treballar amb xiquets. Considere que hem après
molt tots, tant els xiquets com nosaltres.
Vist
ResponElimina