Les noves tecnologies a les aules d’educació infantil
Les noves tecnologies estan cada vegada més incloses en tots el àmbits quotidians, de vegades aporten molts beneficis si s’utilitzen amb control i responsabilitat, però que passa quan des de tan petits els xiquets i les xiquetes les utilitzen sense control?
Moltes voltes hem debatut entre nosaltres sobre l’ús de la pissarra digital a les aules, un recurs que es va posar molt de moda fa uns anys, quan les tecnologies no estaven tan avançades com ara. Era una manera de treballar a l’aula diferent i interactiva que atreia els més petits, però ara no és un recurs nou. Els més petits a sa cassa, pel carrer, mentres mengen, mentre juguen... estan amb la televiso posada, jugant amb la tablet o amb els smartphones dels seus pares. Les noves generacions han nascut en plena era de les tecnologies i el que abans es considerava un recurs beneficiós hui en dia està sent moltes vegades contraproduents per als xiquets.
Cada vegada són més els casos de diagnòstics de xiquets i xiquetes amb hiperactivitat, TDAH, problemes d’atenció, control nul de les seues emocions...; derivat de la sobre exposició als aparats tecnològics. Pense que és responsabilitat de tots i totes, aconseguir que l’ús de les tecnologies siga beneficiós per als més petits, amb control d’hores d’ús, i no utilitzant-lo com un recurs per a mantenir-los entretinguts perquè no molesten.
En resumen, considere que les noves tecnologies en educació infantil poden ser molt beneficioses, però que la societat no està utilitzant-les com correspon, és moment de pensar en els xiquets i xiquetes; i canviar tot el que no està funcionant per aconseguir educar-los amb responsabilitat respecte a l'ús dels aparats tecnològics.
Vist
ResponElimina